Wtorkowe szkolenie pt. „FAJNA ZABAWA TO FREBLOWSKA SPRAWA – praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej” to była podróż dla nauczyciela, w której czekało wiele przygód. Przygody te były fantastycznym przeżyciem, były zaskakujące, pełne emocji, ale również czasem bywały wyzwaniem. Podróż ta, wyzwalała kreatywność, pobudzała wyobraźnię i przede wszystkim pozostawiła niezapomniane wspomnienia. Sprawiła, że chce się podróżować dalej i więcej!
Dziękujemy Pani mgr Annie Stanisławiuk - nauczycielowi dyplomowanemu, logopedzie Przedszkola Samorządowego nr 68 im. J. Korczaka w Białymstoku /dyrektor mgr Marzena Makowiecka/ za przeprowadzenie wspaniałego szkolenia.
Co łączy gatki z gadkami? O tym i innych rzeczach mogli dowiedzieć się uczestnicy szkolenia on-line (przprowadzonego w dniu 17.02.2021 r.) „Gadki - proste rozmowy o trudnych sprawach, czyli jak chronić dziecko w wieku 5-10 lat przed przemocą seksualną”, które poprowadziły Celina Borowska i Julita Majewska.
Mamy też dobrą wiadomość dla wszystkich osób z listy rezerwowej – prowadzące obiecały, że zrobią jeszcze jedno szkolenie w maju!
12.10.2020 r. w MODM w Białymstoku odbył się bezpłatny warsztat dla nauczycieli - Co to są karty dialogowe? jak można je wykorzystać w pracy w przedszkolu? Spotkanie poprowadziły: Agnieszka Bąbczyńska i Anna Łaszcz.
Karty dialogowe to małe kolorowe obrazki z postaciami ludzi, portretami, krajobrazami, roślinami, zwierzętami, przedmiotami codziennego użytku, budowlami czy zjawiskami atmosferycznymi. Mają one bardzo szerokie zastosowanie w pracy z każdą grupą i mogą być wykorzystywane do działań rozwijających wyobraźnię i kreatywność. Służą do porozumiewania się i wywoływania skojarzeń. Aby te możliwości odkryć i przenieść do praktyki, warto spędzić z tymi kolorowymi obrazkami trochę czasu i pokazać je dzieciom. Wiele zależy tutaj od inwencji twórczej nauczyciela i spontanicznych reakcji uczestników zajęć, którzy bardzo często mają ciekawe pomysły na zastosowanie kart w działaniu.
Szkolenie przeprowadzone 21.10.2020 r., Edukacja w dobie pandemii - samotność ucznia, osamotnienie nauczyciela” zainspirowane było ogólnopolskim raportem z edukacji zdalnej przygotowanym przez zespół pracujący pod redakcją Jacka Pyżalskiego. Dotyczyło piramidy priorytetów edukacji w warunkach izolacji spowodowanej pandemią. Z badań wynika, że szczyt tej piramidy to skuteczna edukacja, niżej znalazło się wsparcie społeczne i budowa odporności, ale podstawę stanowiły relacje z uczniami i ich rodzicami, relacje rówieśnicze.
Na spotkaniu uczestnicy podzielili się wspomnieniami z okresu zamknięcia szkół. Omówili skuteczne sposoby nawiązywania współpracy z rodzicami, uczniami i innymi nauczycielami. Zastanowili się jak można ograniczyć samotność dzieci i poczucie osamotnienia dorosłych.Samotność, która dotyka wszystkich ludzi, niezależnie od tego gdzie mieszkają, jakiej są płci, religii czy jaki wyznają światopogląd, jest chorobą śmiertelną. Jak poradzić sobie z samotnością w rodzinie? Jak budować szczęście i dobre relacje? Jak przeciwdziałać prawdziwej fali samobójstw młodych ludzi? Jak nie pogubić się w oczekiwaniach, domysłach, fantazjach i emocjach? Dlaczego tak często ,,potykamy się" na drodze do drugiego człowieka? - to pytania, na które staraliśmy się udzielić odpowiedzi.
Dziękuję serdecznie uczestnikom za otwarcie, szczerość i empatię.
Gościem szkolenia była psycholog Pani Katarzyna Dembowska.
Katarzyna Szczęsnowicz, doradca z historii i wos.
07.10.2020 r. w MODM w Białymstoku odbyły się bezpłatne warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego Z informatyką za pan brat już od najmłodszych lat – jesień. Poprowadziła je pani mgr Edyta Bajena. Uczestnicy mogli zapoznać się z ciekawymi i prostymi przykładami zabaw informatycznych o tematyce jesiennej, do których nie potrzeba urządzeń multimedialnych.