Ewa Onoszko
POŻĄDANE CECHY OPIEKUNA STAŻU


Opiekun stażu najlepiej spełni swoje zadania, prezentując wiedzę jak i umiejętności kierownicze. Z tego względu powinien posiadać cechy:

  • umiejętność twórczego i strategicznego myślenia,
  • dobrą znajomość zagadnień metodycznych,
  • zdolności organizacyjne, inicjatywę i przedsiębiorczość w podejmowaniu przedsięwzięć i rozwiązań,
  • odwagę i zdolność podejmowania decyzji,
  • poczucie osobistej odpowiedzialności, która nie może być przerzucana na inne osoby.

 

Cechy opiekuna stażu:

 

  • umiejętność współpracy,
  • osiągnięcia w pracy dydaktycznej,
  • dobry kontakt z pracownikami szkoły,
  • dobry kontakt z uczniami,
  • dobry kontakt z rodzicami uczniów,
  • umiejętność udzielania informacji zwrotnych,
  • umiejętność dzielenia się własnym doświadczeniem,
  • doświadczenie w pracy z dorosłymi,
  • doświadczenie w pomaganiu innym,
  • szacunek wśród nauczycieli,
  • dyspozycyjność,
  • zdyscyplinowanie,
  • odpowiedni stopień zawodowy,
  • odpowiedni staż pracy.

Role, w jakich występuje opiekun stażu:

WZORZEC OSOBOWY:
Cechy postaci:

  • ma autorytet w środowisku szkolnym,
  • odniósł osobiste sukcesy w pracy zawodowej,
  • szczery i uczciwy w ocenach,
  • reprezentuje twórcze podejście do problemów,
  • posiada umiejętność słuchania innych,
  • toleruje odmienne poglądy,
  • pogodny, optymistyczny w podejściu do ludzi i problemów.

"KRYTYCZNY" KOLEGA
Cechy postaci:

  • koleżeński, życzliwy,
  • inspirujący do działania, do krytycznego myślenia,

DORADCA / KONSULTANT
Cechy postaci:

  • wysoka kultura osobista, rzetelność, uczciwość,
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktu, komunikatywność,
  • stale dokształca się,

RZECZNIK ZMIAN
Cechy postaci:

  • ma umiejętności negocjacyjne,
  • ma umiejętność przekonywania,
  • uparty w osiąganiu założonych celów,
  • nie zraża się niepowodzeniami, lecz podejmuje ponowne próby.

TRENER
Cechy postaci:
umiejętność:

  • tworzenia atmosfery wzajemnego zaufania,
  • aktywnego słuchania,
  • komunikacji interpersonalnej,
  • przekazywania informacji zwrotnej,
  • prowadzenia dialogu, dyskusji, planowania rozwoju.

 

Listopad 2024
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Najbliższe wydarzenia

czwartek, 21.11.2024
10:00 13:00
XXI Konferencja metodyczna Oddziaływania terapeutyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnościami (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
15:30 18:00
Sieć współpracy i samokształcenia – AI jako pomoc i narzędzie w tworzeniu materiałów dydaktycznych na lekcje przedmiotów humanistycznych. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:00 20:00
Organizacja i prowadzenie zajęć ruchowych w przedszkolu dla dzieci starszych (5-6 latki). Część główna zajęć – budowa, założenia, praktyczne zastosowanie gier, zabaw i ćwiczeń. (STACJONARNE)
czwartek, 21.11.2024
17:15 21:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów (Dekanat Śródmieście). (STACJONARNE)
piątek, 22.11.2024
17:00 20:00
Usprawnianie motoryki małej i dużej u dzieci i uczniów - Terapia ręki (STACJONARNE)
sobota, 23.11.2024
10:00 13:00
Dekanalne Dni Szkoleniowe: „Kreatywne pytania” – rozbudzić ciekawość uczniów, (Dekanat Zabłudów) (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 19:00
Kreatywnie na lekcjach chemii. (STACJONARNE)
poniedziałek, 25.11.2024
15:00 20:00
Nauczyciel umiejętny cyfrowo: GENIALLY – narzędzie do atrakcyjnego przekazu treści. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 20:00
Warm up! Energizer im DaF – Unterricht -czyli o roli rozgrzewki na lekcji języka obcego- szkolenie metodyczne. (ON-LINE)
poniedziałek, 25.11.2024
16:00 18:00
NAUCZYCIELU! Masz prawo się bronić! Nauczyciel w sytuacji zagrożenia – warsztat wprowadzający z elementami samoobrony prowadzony przez Experta United Krav Maga World Organisation (STACJONARNE)