Ewa Onoszko
POŻĄDANE CECHY OPIEKUNA STAŻU


Opiekun stażu najlepiej spełni swoje zadania, prezentując wiedzę jak i umiejętności kierownicze. Z tego względu powinien posiadać cechy:

  • umiejętność twórczego i strategicznego myślenia,
  • dobrą znajomość zagadnień metodycznych,
  • zdolności organizacyjne, inicjatywę i przedsiębiorczość w podejmowaniu przedsięwzięć i rozwiązań,
  • odwagę i zdolność podejmowania decyzji,
  • poczucie osobistej odpowiedzialności, która nie może być przerzucana na inne osoby.

 

Cechy opiekuna stażu:

 

  • umiejętność współpracy,
  • osiągnięcia w pracy dydaktycznej,
  • dobry kontakt z pracownikami szkoły,
  • dobry kontakt z uczniami,
  • dobry kontakt z rodzicami uczniów,
  • umiejętność udzielania informacji zwrotnych,
  • umiejętność dzielenia się własnym doświadczeniem,
  • doświadczenie w pracy z dorosłymi,
  • doświadczenie w pomaganiu innym,
  • szacunek wśród nauczycieli,
  • dyspozycyjność,
  • zdyscyplinowanie,
  • odpowiedni stopień zawodowy,
  • odpowiedni staż pracy.

Role, w jakich występuje opiekun stażu:

WZORZEC OSOBOWY:
Cechy postaci:

  • ma autorytet w środowisku szkolnym,
  • odniósł osobiste sukcesy w pracy zawodowej,
  • szczery i uczciwy w ocenach,
  • reprezentuje twórcze podejście do problemów,
  • posiada umiejętność słuchania innych,
  • toleruje odmienne poglądy,
  • pogodny, optymistyczny w podejściu do ludzi i problemów.

"KRYTYCZNY" KOLEGA
Cechy postaci:

  • koleżeński, życzliwy,
  • inspirujący do działania, do krytycznego myślenia,

DORADCA / KONSULTANT
Cechy postaci:

  • wysoka kultura osobista, rzetelność, uczciwość,
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktu, komunikatywność,
  • stale dokształca się,

RZECZNIK ZMIAN
Cechy postaci:

  • ma umiejętności negocjacyjne,
  • ma umiejętność przekonywania,
  • uparty w osiąganiu założonych celów,
  • nie zraża się niepowodzeniami, lecz podejmuje ponowne próby.

TRENER
Cechy postaci:
umiejętność:

  • tworzenia atmosfery wzajemnego zaufania,
  • aktywnego słuchania,
  • komunikacji interpersonalnej,
  • przekazywania informacji zwrotnej,
  • prowadzenia dialogu, dyskusji, planowania rozwoju.

 

Kwiecień 2025
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe wydarzenia

wtorek, 01.04.2025
09:00 10:30
Mój przyjaciel Kemushi” – Teatr Kamishibai (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
10:00
Techniki radzenia sobie ze stresem. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 20:00
Wypowiedź argumentacyjna na poziomie podstawowym – jak pomóc uczniowi w redagowaniu pracy i sobie w jej ocenieniu ? (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:00 19:00
Narzędzia TIK i sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
17:30
„Ogarnij Canvę – Cz. II.” - Jak przygotować prezentację i inne grafiki przydatne w pracy nauczyciela przedszkola. (STACJONARNE)
wtorek, 01.04.2025
18:30 21:30
Aktywne wykorzystanie TIK oraz gier językowych w pracy dydaktycznej nauczyciela języka rosyjskiego i innego języka obcego. Bamboozle (gra drużynowa). (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
15:30 19:30
Eko prace plastyczne jako doskonały sposób na rozwijanie kreatywności. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 19:00
Ortografia z pomysłem – propozycje rozwiązań praktycznych w kształtowaniu czujności ortograficznej uczniów klas młodszych. (STACJONARNE)
środa, 02.04.2025
16:00 20:00
Grammatik mit Spaβ- przykłady ćwiczeń utrwalających w ciekawy i zabawny sposób struktury gramatyczne do prostej i szybkiej implementacji na lekcji języka niemieckiego (ON-LINE)
środa, 02.04.2025
16:30 20:30
Fajna zabawa to freblowska sprawa”. Praktyczne wykorzystanie elementów pedagogiki freblowskiej w przedszkolu (STACJONARNE)