Kalendarz wydarzeń

Certyfikowany Kurs Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych Dzieci: Profilaktyka zachowań agresywnych i problemowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje (STACJONARNE)
Od Sobota, 18 Kwiecień 2026
Do Piątek, 17 Kwiecień 2026
Odsłon : 3
Kontakt Julita Woronowicz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ: 18-19.04.2026


ADRESACI: WSZYSCY ZAINTERESOWANI NAUCZYCIELE.

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364

OPIS SZKOLENIA:

Warsztaty stacjonarne w ustalonym terminie w wymiarze 20 godzin dydaktycznych

- Przekazanie materiałów uczestnikom w formie elektronicznej
- Dostęp do kursu na platformie e-learningowej Centrum Sens w formie nagrań, kurs będzie dostępny dla
uczestników przez 365 dni (rok)
- Dostęp do dodatkowych materiałów Teczka Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych
- Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji
nieograniczona, konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku)
- Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i
przygotowuje do opracowywania i wdrażania:
- programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych
społecznie,
- planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci
padających ofiarą ich zachowania
- rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki

PROGRAM SZKOLENIA

- Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe

- teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu
- praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych
- Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych

- Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka

- poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż. odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań

- Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne

- poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci
- odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań
- poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa)
- Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica.

- Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci

- przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka
- co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa.
- "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko/nastolatka w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ
- dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone
- spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy
Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci.

- Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka"

- założenia obserwacji zachowania
- praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych
- jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje
- zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe

- Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych

- czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi
- standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa
- jak działa dobra profilaktyka
- przykłady działań profilaktycznych
- Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań
- standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami

- Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów

- jak stworzyć system zasad
- system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi
- przykłady konsekwencji
- powiązanie konsekwencji z zasadami
- jak stworzyć system konsekwencji w placówce
- przykładowe przywileje
- budowanie systemu motywacyjnego
- jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania,wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji.

- Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji

- zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe
-sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania
- omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania
- Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
- Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne.
- Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów

- Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań.
- Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków
- przykłady z życia wzięte
- w jaki sposób planować zmianę w czasie
- omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków

Każdy uczestnik otrzymuje bogate materiały teoretyczne, warsztatowe oraz szereg "gotowcy", m.in. :
1. Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
2. Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia
3. Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera,
4. Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów,
5. Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe
Ponadto:
Możliwość uzyskania superwizji i wsparcia
- Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku
- Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji nieograniczona konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku)
Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi ipo.modm.bialystok.pl
Miejsce Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Zakres szkolenia: inne - Prowadzący: Wirginia Wrzesińska - Kurs płatny - Cena: 750.00