Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego Białostockiego Centrum Edukacji jest placówką funkcjonującą pod patronatem Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Skupiamy wokół siebie doradców metodycznych, organizujemy spotkania, szkolenia, kursy pozwalające kadrze pedagogicznej naszego regionu pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe. Staramy się jednoczyć lokalne środowisko nauczycielskie w celu wymiany doświadczeń zawodowych. Od 1 września 2023 wchodzimy w skład Białostockiego Centrum Edukacji.
Posiadamy akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty - Decyzja nr SPiKU.5470.5.2020.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą doradczo - metodyczną oraz innymi materiałami zgromadzonymi w tym serwisie.
dyrektor Białostockiego Centrum Edukacji
Maria Jolanta Ambrożej
Lekcja otwarta w Przedszkolu Samorządowym Nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi „Bajkowe Miasteczko” w Białymstoku Zespołu Przedszkoli Nr 2 poprowadzona 4 kwietnia 2024 r. przez mgr Katarzynę Chlabicz i mgr Barbarę Hordyjewicz, pozwoliła nauczycielom wychowania przedszkolnego na obserwację zajęcia „Ćwiczenia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”. Nauczycielki stosując tę aktywizującą metodę, połączyły dwie grupy – „maluszków” i „starszaków”, które wykazały się zarówno umiejętnością współpracy, jak i opiekuńczym stosunkiem do młodszych kolegów. Zajęcia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne pomagają dzieciom osadzić się we własnym ciele, świadomie korzystać z funkcji ruchowych i sprawować nad nimi kontrolę. Ćwiczenia mają także pozytywny wpływ na wzrost samoakceptacji i poczucia sprawczości: dziecko czuje się dzięki nim lepiej we własnej skórze, odważniej podejmuje działanie i czerpie satysfakcję z osiągniętych efektów.
Metoda przynosi również wymierne korzyści na gruncie rozwoju społecznego: współdziałanie podczas wykonywania ćwiczeń uczy rozpoznawania potrzeb i emocji innych osób, efektywnej komunikacji oraz swobody w dzieleniu się własnymi doświadczeniami. Ćwiczenia integrują grupę, sprawiają, że każdy jej członek czuje się bezpiecznie, a nawiązane dzięki nim więzi mogą przerodzić się w głębsze, trwalsze relacje. Nauczycielki obserwowały zajęcie w obecności doradczyń metodycznych, a następnie uczestniczyły w omówieniu oglądanej lekcji.