W ostatni weekend (21-22.10) Wirginia Wrzesińska z Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne SENS przeprowadziła w MODM BCE kurs nadający uprawnienia Certyfikowanego Trenera Umiejętności Społecznych (TUS). Kurs zakończył się uzyskaniem certyfikatu Trenera Umiejętności Społecznych i Życiowych i przygotował uczestników m.in. do:
Dziękujemy pani Wirginii za przeprowadzenie kolejnego świetnego (pod każdym względem) kursu!
10 października odbyły się warsztaty „Jesienno-zimowe zabawy do kreślenia i składania – inspiracje”, które przeprowadziły Anna Łaszcz i Jolanta Woźniczka - Nauczycielki Dyplomowane z Zespołu Szkół Nr 15 przy Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym im. Ludwika Zamenhofa w Białymstoku.
Wszystkim ćwiczeniom towarzyszyła muzyka pełniąca rolę elementu porządkującego przebieg ćwiczeń przez nadanie im tempa i rytmu. Jednocześnie była ona elementem wyzwalającym emocje, motywującym do podejmowania działania i prowokującym element spontanicznego wchodzenia w interakcje społeczne. Istotą takich zajęć jest stworzenie sytuacji edukacyjnych, w których przedszkolak na miarę swoich możliwości osiągnie optymalny poziom rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego i fizycznego. Po takim szkoleniu, chce się z marszu działać z wychowankami. Gratulujemy pasji i charyzmy Prowadzącym szkolenie!
Żołnierze 1 Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej w ramach współpracy z Miejskim Ośrodkiem Doradztwa Metodycznego Białostockiego Centrum Edukacji przeprowadzili we wtorek 17 października br. szkolenie proobronne nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa.
Wśród poruszanych zagadnień były tematy dotyczące ochrony ludności cywilnej w oparciu o wytyczne Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. Przeprowadzono z nauczycielami zajęcia praktyczne z pierwszej pomocy oraz zajęcia teoretyczne związane m.in. bezpieczeństwem podczas obsługiwania broni. Szkolenie miało na celu przygotowanie nauczycieli do realizacji nowych treści w ramach przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa oraz wzmacnianie zdolności obronnych Rzeczypospolitej Polskiej poprzez przygotowywanie pracowników różnych instytucji do kształtowania i rozwijania postaw proobronnych.
Kierujemy serdeczne podziękowania żołnierzom przeprowadzającym szkolenie za profesjonalizm na najwyższym poziomie!
4 października przeprowadzone zostały warsztaty „Masa solna na różne okazje - może być hitem w przedszkolu” przez mgr Izabelę Sadowską, nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej w SP NR 47 w Białymstoku oraz instruktora teatralnego. Rozpoczynając zabawę z modelowaniem warto sięgnąć po masę solną. Doskonali ona motorykę małą, uczy precyzji i rozwija wyobraźnię przestrzenną. Jest też doskonałym materiałem do zapoznania dzieci z takimi pojęciami jak płaskorzeźba czy rzeźba. To tani i ciekawy materiał plastyczny do wykonania pięknych przedmiotów, prezentów na Dzień Matki, Babci i inne okazje. Zaprezentowane pomysły i technika pracy z masa solną będą ogromną inspiracją. Sposób przekazywania tajników pracy z masą solną oczarował wszystkich uczestników szkolenia.
3 października mgr Edyta Bajena - Nauczyciel Dyplomowany informatyki ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku zdradzała tajniki niezwykle intuicyjnego w obsłudze narzędzia, które pozwala na przygotowywanie różnorodnych grafik. Canva umożliwia bowiem wykorzystywanie gotowych szablonów, które można swobodnie edytować. Oczywiście istnieje także szansa, aby stworzyć dany projekt od początku. To zadanie również jest bardzo proste, dlatego platforma świetnie nadaje się do codziennego użytku!
Dnia 23 września 2023r. nauczycielki wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyły w terenowych warsztatach przyrodniczych w Starym Dworze nad Zalewem Siemianówka. Zajęcia prowadziła Małgorzata Lech – doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej. Uczestniczki z wielkim zaangażowaniem podejmowały zadania na łące i w lesie, które z powodzeniem zaciekawią również młodsze dzieci, np. nazywanie i rozpoznawanie roślin na łące, rysowanie mapy, zbieranie okazów przyrodniczych wg określonych kryteriów i komponowanie z nich obrazów, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Zadaniem nauczyciela jest uwrażliwianie dzieci na piękno otaczającego świata przyrody. Realizacja treści przyrodniczych wśród młodszych dzieci powinna odbywać się poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą, jej wnikliwą obserwację i doświadczanie. Tylko uczenie się w działaniu i poprzez działanie z dużym powodzeniem może rozbudzić ciekawość przyrodniczą uczniów a może nawet ich pasje. Aby dzieci w przyszłości szanowały otaczający je świat, dorośli powinni zarazić je miłością do przyrody.