Katarzyna Nurkowska
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE I
Temat : Ballada jako gatunek synkretyczny.
Cele:
Uczeń:
- zna treść ballad A.Mickiewicza „Lilije” i „Świtezianka”
- określa problematykę utworów
- porównuje problemy w obu balladach
- zna cechy gatunkowe liryki, epiki i dramatu
- dostrzega w balladzie cechy różnych rodzajów literackich
- rozumie pojęcie : gatunek synkretyczny
Metody:
problemowa, pracy z tekstem
Formy pracy:
praca zespołowa, praca indywidualna
Pomoce:
krzyżówka, plan wydarzeń na kartach
CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA:
1. Przypomnienie treści ballady „Lilije” oraz „Świtezianka”
(opowiadanie wraz z uporządkowaniem planu wydarzeń na tablicy_
2. Podanie części tematu i lekcji i jej celów.
TEMAT : Ballada jako…
CZĘŚĆ ZASADNICZA:
1. Rozdanie krzyżówek (praca indywidualna)
(hasła : wina i kara)
2.Określanie problematyki ballad
...
Pobierz: Całość dostępna w formacie pdf