| Tytuł szkolenia: | Strażnicy Uśmiechu - szkolenie dla realizatorów programu (stacjonarne) |
| Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
| Rodzaj szkolenia: | szkolenie |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | Kurs 16-godzinny (2 spotkania) Szkolenie stacjonarne w siedzibie BCE, ul. Ciepła 32 SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ PEŁNEJ GRUPY Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i przedszkoli. Jest to autorski program prof. Nady Ignjatović-Savić oparty na NVC (porozumieniu bez przemocy). Szkolenie przygotowuje do prowadzenia zajęć wychowawczo-profilaktycznych z dziećmi i młodzieżą w wieku 5-15 lat oraz ma na celu rozwój kompetencji psychospołecznych nauczycieli i refleksję nad pracą wychowawczą szkoły. Koszt: 400 zł (w cenie kursu książka ze scenariuszami zajęć) INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364 Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 400.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Podstawy strzelectwa sportowego. (stacjonarne) |
| Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
| Rodzaj szkolenia: | szkolenie |
| Miejsce szkolenia: | |
| Opis szkolenia: | |
| Cena: | 80.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Kurs kwalifikacyjny: Zarządzanie Oświatą (stacjonarne) |
| Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | MODM BCE zaprasza do uczestnictwa w 210-godzinnym Kursie kwalifikacyjnym "Zarządzanie Oświatą, przeznaczonym dla nauczycieli zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności niezbędnych do zarządzania szkołą. Warunkiem uczestnictwa w kursie jest posiadanie uprawnień pedagogicznych. Kurs trwa 9 miesięcy (210 godzin). Zjazdy odbywają się co drugi tydzień. Zajęcia prowadzone są w piątki (od 16:30) i soboty (cały dzień). Dokładny termin kursu zostanie podany, po zebraniu się pełnej grupy Koszt: 1800 zł (płatne w ratach). INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 1800.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Przyjaciele Zippiego - szkolenie dla przyszłych realizatorów programu (stacjonarne) |
| Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Opis Programu: międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego pod nazwą Przyjaciele Zippiego, ma na celu rozwijanie umiejętności psychospołecznych dzieci w wieku 5-9 lat, wzmacnianie odporności i uczenie radzenia sobie z trudnościami i ze stresem. Na Program składa się: udział Realizatora w szkoleniu dla Realizatorów oraz Materiały. Program został opracowany przez Partnership for Children (fundację charytatywną z siedzibą w Wielkiej Brytanii), będącą właścicielem Programu. W Polsce prawa autorskie do programu przysługują Centrum Pozytywnej Edukacji na podstawie Licencji. Kurs 12-godzinny. Szkolenie stacjonarne w siedzibie MODM BCE ul. Ciepła 32. Terminy spotkań: 21.11.2025 piątek godz.17:00-20:00 22.11.2025 sobota godz. 8:00-14:00 Zestaw materiałów do realizacji zajęć w Programie obejmuje segregator z wpiętymi następującymi wydrukowanymi materiałami: -zeszyty tematyczne – 6 sztuk, -wskazówki dla nauczyciela – 1 sztuka, -ćwiczenia Domowe – 1 zestaw, -arkusze ćwiczeń – 30 sztuk, -ilustracje – 42 sztuki. - Wydrukowane materiały dla dzieci – 30 kompletów po 3 elementy każdego rodzaju (wizytówka, dyplom, harmonijka), - Wydrukowane Plakaty – 3 sztuki, - Materiały w wersji elektronicznej. Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) – rekomendacje z dnia 13.12.2023 r. do 13.12.2028 r. Adresaci: nauczyciele przedszkoli oraz klas I-III, pedagodzy i psychologowie szkolni. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 700.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć się efektywnie i z sukcesem. (stacjonarne) |
| Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | ADRESACI: PEDAGODZY, PSYCHOLODZY, TERAPEUCI, NAUCZYCIELE Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 850.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Wspomaganie rozwoju małego dziecka z zaburzeniami w rozwoju (stacjonarne) |
| Data: | 2025-11-15 |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli, opiekunowie żłobków. Kurs przygotowuje nauczycieli i opiekunów do pracy z małymi dziećmi wymagającymi wsparcia rozwojowego. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, diagnozy funkcjonowania dziecka, metod stymulacji rozwoju oraz współpracy z rodziną i instytucjami wspierającymi. Szkolenie łączy teorię z praktyką i pozwala rozwijać umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju. Planowane terminy: 15-16.11.2025, 29-30.11.2025 INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 400.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Terapia ręki- odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne, kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży - Sensografomotoryka - Grafomotoryka Sensoryczna-jak wspomagać rozwój sprawności manualnej (stacjonarne) |
| Data: | 2025-11-22 godz. sobota 8:30-17:30, niedziela 8:00-15:00 |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | Uczestnicy: Zainteresowani nauczyciele 1 weekend 2 kursy 2 certyfikaty TEMAT:Terapia ręki i Sensografomotoryka. W ramach 1 weekendu uczestnicy korzystają z 2 kursów łącznie 75 godzin dydaktycznych Kurs blended learning, uczestnicy otrzymają materiały do zapoznania się i realizacji. Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© (40 godzin dydaktycznych) Sensografomotoryka© – Grafomotoryka sensoryczna - jak wspomagać rozwój sprawności manualnej oraz grafomotoryki z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych (35 godzin dydaktycznych) Każdy z uczestników otrzymuje: Certyfikat - Terapeuty ręki dzieci i młodzieży - Trenera Sensografomotoryki Wraz z certyfikatami ukończenia każdego z kursów ( każdy z kursów na oddzielnym dyplomie) Bogate materiały merytoryczne oraz praktyczne, min: - Kompendium wiedzy - Konspekty zajęć - Plany pracy z grupą - Zbiory ćwiczeń - Przepisy na masy plastyczne - Innowację pedagogiczną z zakresu Sensografomotoryki Dostęp do kursów na platformie e-learningowej centrumsens.myvod.io (dostęp na rok) - Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© (40 godzin dydaktycznych) - Sensografomotoryka – Grafomotoryka sensoryczna - jak wspomagać rozwój sprawności manualnej oraz grafomotoryki z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych© (35 godzin dydaktycznych) Dostęp do zamkniętej grupy eksperckiej (grupa służy wymianie doświadczeń, udzielaniu wsparcia) Możliwość korzystania z konsultacji w formie videokonferencji po ukończonych kursach Gratisy: - Autorskie karty powitań - Autorskie karty ćwiczeń ruchowych na 4 pory roku - Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne „Łapki-aktywacja” – przeznaczone do terapii ręki oraz Sensografomotyki Ich celem jest urozmaicić ćwiczenia, zmotywować uczestników do aktywności, zaciekawić. Ćwiczenia zawarte w kartach skoncentrowane są na pracy dłoni oraz palców, by maksymalnie usprawniać grafomotorykę. Proponowane karty dydaktyczno-terapeutyczne oraz opisane aktywności przy ich wykorzystaniu mają wspomagać rozwijanie umiejętności związanych z grafomotoryką, samoobsługą, ogólną sprawnością rąk i dłoni oraz koordynacją wzrokowo-ruchową (oko-ręka) jak również koordynacją bliteralną i praksją w ramach prowadzonych zajęć z terapii ręki i/lub Sensografomotoryki Łącznie ponad 200 kart gotowych do użycia, pogrupowanych w 7 zestawów: - Gra planszowa typu węże i drabiny – zawiera 24 karty ćwiczeń - Gra w gesty – zawiera 40 karty ćwiczeń - Karty czynności – zawiera 20 kart ćwiczeń - Karty ćwiczeń dłoni i palców – zawiera 28 kart ćwiczeń (ponadto jest w 2 wersjach kolorystycznych, w 2 formatach, w wersji dziecięcej i młodzieżowej, co łącznie daje 168 kart) - Karty malowania palcami – zawiera 32 karty ćwiczeń - Kostki gestów – zestaw zawiera 6 kostek po 6 ćwiczeń na każdej – łącznie 36 ćwiczeń - Karty rozwijające koordynację oko-ręka, koordynację bliateralną oraz ruchy naprzemiennie – zawiera 24 karty ćwiczeń. Część kart zaprojektowana z myślą o osobach o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. osoby ze spektrum autyzmu) - karty czarno-białe. PROGRAM SZKOLENIA Wg programów Terapii ręki i Sensografomotoryki (załącznik) W razie pytań prosimy o kontakt: 663 368 364 INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 800.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie i przedszkolu. (stacjonarne) |
| Data: | 2025-11-26 godz. 15:30-19:30 |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | Zainteresowani Nauczyciele TERMINY SPOTKAŃ: 26.11.2025 godz. 15:30-19:30 03.12.2025 godz. 15:30-19:30 10.12.2025 godz. 15:30-19:30 Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 550.00 zł |
| Tytuł szkolenia: | Certyfikowany Kurs Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych Dzieci: Profilaktyka zachowań agresywnych i problemowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje (stacjonarne) |
| Data: | 2026-04-18 |
| Rodzaj szkolenia: | kurs |
| Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
| Opis szkolenia: | SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ: 18-19.04.2026 ADRESACI: WSZYSCY ZAINTERESOWANI NAUCZYCIELE. INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364 OPIS SZKOLENIA: Warsztaty stacjonarne w ustalonym terminie w wymiarze 20 godzin dydaktycznych - Przekazanie materiałów uczestnikom w formie elektronicznej - Dostęp do kursu na platformie e-learningowej Centrum Sens w formie nagrań, kurs będzie dostępny dla uczestników przez 365 dni (rok) - Dostęp do dodatkowych materiałów Teczka Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych - Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji nieograniczona, konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku) - Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i przygotowuje do opracowywania i wdrażania: - programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych społecznie, - planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci padających ofiarą ich zachowania - rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki PROGRAM SZKOLENIA - Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe - teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu - praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych - Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych - Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka - poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż. odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań - Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne - poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci - odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań - poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa) - Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica. - Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci - przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka - co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa. - "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko/nastolatka w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ - dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone - spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci. - Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka" - założenia obserwacji zachowania - praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych - jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje - zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe - Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych - czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi - standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw - standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw - co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa - jak działa dobra profilaktyka - przykłady działań profilaktycznych - Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań - standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw - Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami - Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów - jak stworzyć system zasad - system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi - przykłady konsekwencji - powiązanie konsekwencji z zasadami - jak stworzyć system konsekwencji w placówce - przykładowe przywileje - budowanie systemu motywacyjnego - jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja - autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania,wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji. - Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji - zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe -sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania - omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania - Przykładowe schematy działania na trudne zachowania. - Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne. - Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów - Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań. - Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków - przykłady z życia wzięte - w jaki sposób planować zmianę w czasie - omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków Każdy uczestnik otrzymuje bogate materiały teoretyczne, warsztatowe oraz szereg "gotowcy", m.in. : 1. Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania. 2. Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia 3. Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera, 4. Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów, 5. Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe Ponadto: Możliwość uzyskania superwizji i wsparcia - Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku - Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji nieograniczona konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku) Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
| Cena: | 750.00 zł |