Tytuł szkolenia: | Podstawy strzelectwa sportowego. (stacjonarne) |
Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
Rodzaj szkolenia: | szkolenie |
Miejsce szkolenia: | |
Opis szkolenia: | |
Cena: | 80.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Certyfikowany Kurs Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych Dzieci: Profilaktyka zachowań agresywnych i problemowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje (stacjonarne) |
Data: | Termin zostanie podany po zebraniu grupy. |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | ADRESACI: WSZYSCY ZAINTERESOWANI NAUCZYCIELE. INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364 OPIS SZKOLENIA: Warsztaty stacjonarne w ustalonym terminie w wymiarze 20 godzin dydaktycznych - Przekazanie materiałów uczestnikom w formie elektronicznej - Dostęp do kursu na platformie e-learningowej Centrum Sens w formie nagrań, kurs będzie dostępny dla uczestników przez 365 dni (rok) - Dostęp do dodatkowych materiałów Teczka Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych - Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji nieograniczona, konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku) - Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i przygotowuje do opracowywania i wdrażania: - programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych społecznie, - planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci padających ofiarą ich zachowania - rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki PROGRAM SZKOLENIA - Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe - teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu - praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych - Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych - Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka - poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż. odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań - Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne - poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci - odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań - poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa) - Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica. - Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci - przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka - co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa. - "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko/nastolatka w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ - dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone - spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci. - Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka" - założenia obserwacji zachowania - praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych - jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje - zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe - Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych - czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi - standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw - standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw - co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa - jak działa dobra profilaktyka - przykłady działań profilaktycznych - Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań - standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw - Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami - Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów - jak stworzyć system zasad - system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi - przykłady konsekwencji - powiązanie konsekwencji z zasadami - jak stworzyć system konsekwencji w placówce - przykładowe przywileje - budowanie systemu motywacyjnego - jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja - autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania,wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji. - Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji - zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe -sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania - omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania - Przykładowe schematy działania na trudne zachowania. - Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne. - Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów - Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań. - Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków - przykłady z życia wzięte - w jaki sposób planować zmianę w czasie - omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków Każdy uczestnik otrzymuje bogate materiały teoretyczne, warsztatowe oraz szereg "gotowcy", m.in. : 1. Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania. 2. Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia 3. Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera, 4. Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów, 5. Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe Ponadto: Możliwość uzyskania superwizji i wsparcia - Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku - Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji nieograniczona konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku) Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 750.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Kurs kwalifikacyjny: Zarządzanie Oświatą (stacjonarne) |
Data: | 2025-09-26 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | MODM BCE zaprasza do uczestnictwa w 210-godzinnym Kursie kwalifikacyjnym "Zarządzanie Oświatą, przeznaczonym dla nauczycieli zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności niezbędnych do zarządzania szkołą. Warunkiem uczestnictwa w kursie jest posiadanie uprawnień pedagogicznych. Kurs trwa 9 miesięcy (210 godzin). Zjazdy odbywają się co drugi tydzień. Zajęcia prowadzone są w piątki (od 16:30) i soboty (cały dzień). Dokładny termin kursu zostanie podany, po zebraniu się pełnej grupy Koszt: 1800 zł (płatne w ratach). INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 1800.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Przyjaciele Zippiego - szkolenie dla przyszłych realizatorów programu (stacjonarne) |
Data: | 2025-10-03 godz. piątek godz. 17.00-20.00 sobota godz. 8.00-14.00 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Opis Programu: międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego pod nazwą Przyjaciele Zippiego, ma na celu rozwijanie umiejętności psychospołecznych dzieci w wieku 5-9 lat, wzmacnianie odporności i uczenie radzenia sobie z trudnościami i ze stresem. Na Program składa się: udział Realizatora w szkoleniu dla Realizatorów oraz Materiały. Program został opracowany przez Partnership for Children (fundację charytatywną z siedzibą w Wielkiej Brytanii), będącą właścicielem Programu. W Polsce prawa autorskie do programu przysługują Centrum Pozytywnej Edukacji na podstawie Licencji. Kurs 12-godzinny. Szkolenie stacjonarne w siedzibie MODM BCE ul. Ciepła 32. Terminy spotkań: 03.10.2025 piątek godz.17:00-20:00 04.10.2025 sobota godz. 8:00-14:00 Zestaw materiałów do realizacji zajęć w Programie obejmuje segregator z wpiętymi następującymi wydrukowanymi materiałami: -zeszyty tematyczne – 6 sztuk, -wskazówki dla nauczyciela – 1 sztuka, -ćwiczenia Domowe – 1 zestaw, -arkusze ćwiczeń – 30 sztuk, -ilustracje – 42 sztuki. - Wydrukowane materiały dla dzieci – 30 kompletów po 3 elementy każdego rodzaju (wizytówka, dyplom, harmonijka), - Wydrukowane Plakaty – 3 sztuki, - Materiały w wersji elektronicznej. Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) – rekomendacje z dnia 13.12.2023 r. do 13.12.2028 r. Adresaci: nauczyciele przedszkoli oraz klas I-III, pedagodzy i psychologowie szkolni. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 700.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej - szkolenie dla przyszłych realizatorów programu (stacjonarne) |
Data: | 2025-10-17 godz. piątek 17:00-20:00, sobota 8:00-15:30 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | Program profilaktyki uniwersalnej pod nazwą Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej ma na celu rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku 8-12 lat, kształtowanie postaw optymizmu, życzliwości i współpracy oraz pozytywnego nastawienia do świata. Na Program składa się udział Realizatora w szkoleniu dla Realizatorów oraz Materiały. Prawa autorskie: Program został opracowany przez Sylwię Wierzchowską i Elżbietę Nerwińską. Właścicielem Programu jest Centrum Pozytywnej Edukacji. Szkolenie dla Realizatorów: 14 godzin dydaktycznych, w trakcie dwóch lub trzech spotkań. Materiały: zestaw materiałów do realizacji zajęć w Programie obejmuje: - teczkę z zestawem scenariuszy do prowadzenia zajęć dla nauczyciela, -plakat informujący o realizacji programu – 1 sztuka, - materiały szkoleniowe – 1 komplet zawierający 10 elementów, -materiały w wersji elektronicznej. - Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE). Wpis na listę z dnia 07.05.2024r. obowiązuje do 07.05.2029 r. Terminy spotkań: (piątek) 17.10.2025 godz. 17.00-20.00 (sobota) 18.10.2025 godz. 8.00-15.30 Koszt: 700 zł (materiały o wartości 400 zł w cenie kursu INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364 Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 700.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Kurs nadający uprawnienia Certyfikowanego Trenera Umiejętności Społecznych (TUS) – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych (stacjonarne) |
Data: | 2025-10-18 godz. sobota - godz. 8:30-17:30, niedziela - godz. 8:00-15:00 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | Kurs 30-godzinn Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera Umiejętności Społecznych przygotowuje do: - tworzenia programów zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych - prowadzenia Treningów Umiejętności Społecznych w formie indywidualnej oraz grupowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, w tym: z zaburzeniami oraz niepełnosprawnościami Każdy uczestnik otrzymuje GRATISY • 12 gotowych do użycia konspektów • 10 Algorytmów umiejętności • 10 kart wyzwań • ponad 70 kolorowych kart dydaktyczno-terapeutycznych dot. granic, przekraczania reguł, nawiązywania relacji i okazywania życzliwości • 28 kart zasad • 4 gry planszowe • 4 rodzaje barometrów nastroju • Quiz • Konteksty sytuacyjne Kurs odbywa się w systemie blended learning: - Część teoretyczna w liczbie 10 godzin dydaktycznych odbywa się w formie distance learning Przed częścią praktyczną uczestnik otrzymuje pocztą mailową komplet materiałów szkoleniowych do zapoznania się. Treść przekazanych materiałów jest bazą teoretyczną dla części warsztatowej Część praktyczna w liczbie 20 godzin dydaktycznych odbywa się w formie warsztatów i treningów stacjonarnych, zakończonych egzaminem teoretycznym i praktycznym oraz certyfikacją. Termin szkolenia: 18.10.2025 (sobota) - godz. 8:30-17:30 19.10.2025 (niedziela) - godz. 8:00-15:00 Cena: 850 zł W razie pytań prosimy o kontakt: 663 368 364 INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 850.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Iskra Odporności (stacjonarne) |
Data: | 2025-10-24 godz. piątek 17:00-20:00, sobota 8:00-14:00 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. ISKRA Odporności - to program z zakresu profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia psychicznego przeznaczony do realizacji z uczniami w wieku 11-15 lat (w ostatnich klasach szkoły podstawowej lub w szkołach ponadpodstawowych). Program ma na celu rozwijanie rezyliencji - odporności psychicznej, rozumianej jako umiejętność kontrolowania sposobu reagowania w sytuacjach trudnych, radzenia sobie ze stresem i niepowodzeniami oraz powrotu do równowagi. Prawa autorskie: Program został opracowany przez Partnership for Children (fundację charytatywną z siedzibą w Wielkiej Brytanii), będącą właścicielem Programu. W Polsce prawa autorskie do programu przysługują Centrum Pozytywnej Edukacji na podstawie Licencji. Szkolenie dla Realizatorów: 12 godzin dydaktycznych, w trakcie dwóch lub trzech spotkań. Materiały: - Zestaw materiałów do realizacji programu obejmuje teczkę z następującymi materiałami drukowanymi: -podręcznik dla nauczyciela ze scenariuszami spotkań - Workbook – zeszyt ćwiczeń dla ucznia zawierający karty pracy do zajęć. Workbooki można samodzielnie wydrukować lub skserować dla każdego ucznia, bądź też zakupić wydrukowane Workbooki w cenie po 15,00 zł za sztukę Materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia -Materiały udostępniane w wersji elektronicznej Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE). Wpis na listę z dnia 07.05.2024r. obowiązuje do 07.05.2029 r. Terminy spotkań: 24.10.2025 godz.17:00-20:00 (piątek) 25.10.2025 godz.08:00-14:00 (sobota) Adresaci: zainteresowani nauczyciele Cena: 700.00 zł KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU 663-368-364 Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 700.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Wspomaganie rozwoju małego dziecka z zaburzeniami w rozwoju (stacjonarne) |
Data: | 2025-11-15 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | Nauczyciele przedszkoli, opiekunowie żłobków. Kurs przygotowuje nauczycieli i opiekunów do pracy z małymi dziećmi wymagającymi wsparcia rozwojowego. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, diagnozy funkcjonowania dziecka, metod stymulacji rozwoju oraz współpracy z rodziną i instytucjami wspierającymi. Szkolenie łączy teorię z praktyką i pozwala rozwijać umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju. Planowane terminy: 15-16.11.2025, 29-30.11.2025 INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 400.00 zł |
Tytuł szkolenia: | NEURODYDAKTYKA - Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć efektywnie i z sukcesem . (stacjonarne) |
Data: | 2025-11-22 godz. 9:00-16:15 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | Adresaci : Zainteresowani nauczyciele Czego możemy dowiedzieć się na szkoleniu? • Dlaczego mózg to tak fascynujący organ • Jak uczy się mózg i jakimi zasadami się kieruje • Czym jest uczenie się i co warunkuje i blokuje skuteczny proces uczenia się • Co powinniśmy wiedzieć na temat pamięci • Jak pracować, by uczniowie zapamiętywali materiał • Dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć i jak to zmienić • Jak stać się nauczycielem, od którego uczniowie chcą się uczyć • Dlaczego ważne jest by uczyć w sposób przyjazny mózgowi a nie transmisyjny i jak mieć w tym procesie rodziców po swojej stronie. Opis praktycznego szkolenia 2 dniowego z neurodydaktyki – 8 modułów (każdy 90 min) : Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć efektywnie i z sukcesem. Szkolenie ma formę warsztatową, każdy moduł wymaga aktywności uczestników i jest oparty o pracę w zespołach. Rodzaj wybranych aktywności jest celowy – można je potem zastosować w klasie. Maksymalna ilość uczestników jednocześnie biorących udział w szkoleniu to 20 osob z uwagi na warsztatowość szkolenia – aranżacja przestrzeni szkoleniowej wymaga stworzenia warunków do pracy w 4 grupach. Niektóre aktywności to rutyny krytycznego myślenia zachęcające do rozwoju współpracy z Instytutem Krytycznego Myślenia – NODN. Moduł 1 – Poznaj swój mózg. Podstawowe informacje o mózgu, jego potrzebach, wyjątkowości, ewolucyjnych związkach z przeszłością i jej wpływem na nasze dzisiejsze zachowania. Analiza kluczowych części mózgu i ich roli w procesie przyswajania wiedzy. Moduł 2 – Jak się uczymy. Czym jest przyrost wiedzy i jak go zapewnić w kontekście wyników badań neurobiologicznych. Jak powstają połączenia nerwowe, co warunkuje ich tworzenie się (a tym samym proces uczenia się) i jak wspomóc ten proces w klasie. Moduł 3 – Tajniki pamięci. Na czym polega proces zapamiętywania informacji i jak usprawnić jego poszczególne etapy w klasie. Kiedy najlepiej zapamiętujemy? Co blokuje ten proces i dlaczego? Moduł 4: - Mózg w klasie. Typowe problemy w klasie i ich źródła. Rola uwagi, emocji, ekspozycji na stres, snu, temperamentu, stosunek do błędów, neurony lustrzane. Fakty i mity dotyczące mózgu. Moduł 5 – Zmęcz mózg ucznia, a nie swój. Rola głębokiego przetwarzania w teorii i praktyce. Jakie aktywności mają sens i dlaczego. Jak wspierać proces uczenia się tak, by przyrost wiedzy był trwały. Moduł 6 – Mindset Blues – czyli dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć i jak to zmienić. Nastawienie na trwałość i na rozwój – kluczowe cechy i praktyczne przesłania. Rola języka, którego używamy w stosunku do uczniów. Moduł 7 – Dlaczego neurodydaktyka? Kluczowe różnice między modelem transmisyjnym a przyjaznym mózgowi, implikacje dla pracy nauczyciela i ucznia. Moduł 8 – A co na to rodzice? Analiza potrzeb i wartości rodziców popierających model transmisyjny i przyjazny mózgowi. Kim jest współczesny uczeń, nauczyciel i rodzic? Podsumowanie szkolenia. INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364 Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 850.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Terapia ręki- odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne, kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży - Sensografomotoryka - Grafomotoryka Sensoryczna-jak wspomagać rozwój sprawności manualnej (stacjonarne) |
Data: | 2025-11-22 godz. sobota 8:30-17:30, niedziela 8:00-15:00 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | Uczestnicy: Zainteresowani nauczyciele 1 weekend 2 kursy 2 certyfikaty TEMAT:Terapia ręki i Sensografomotoryka. W ramach 1 weekendu uczestnicy korzystają z 2 kursów łącznie 75 godzin dydaktycznych Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© (40 godzin dydaktycznych) Sensografomotoryka© – Grafomotoryka sensoryczna - jak wspomagać rozwój sprawności manualnej oraz grafomotoryki z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych (35 godzin dydaktycznych) Każdy z uczestników otrzymuje: Certyfikat - Terapeuty ręki dzieci i młodzieży - Trenera Sensografomotoryki Wraz z certyfikatami ukończenia każdego z kursów ( każdy z kursów na oddzielnym dyplomie) Bogate materiały merytoryczne oraz praktyczne, min: - Kompendium wiedzy - Konspekty zajęć - Plany pracy z grupą - Zbiory ćwiczeń - Przepisy na masy plastyczne - Innowację pedagogiczną z zakresu Sensografomotoryki Dostęp do kursów na platformie e-learningowej centrumsens.myvod.io (dostęp na rok) - Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© (40 godzin dydaktycznych) - Sensografomotoryka – Grafomotoryka sensoryczna - jak wspomagać rozwój sprawności manualnej oraz grafomotoryki z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych© (35 godzin dydaktycznych) Dostęp do zamkniętej grupy eksperckiej (grupa służy wymianie doświadczeń, udzielaniu wsparcia) Możliwość korzystania z konsultacji w formie videokonferencji po ukończonych kursach Gratisy: - Autorskie karty powitań - Autorskie karty ćwiczeń ruchowych na 4 pory roku - Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne „Łapki-aktywacja” – przeznaczone do terapii ręki oraz Sensografomotyki Ich celem jest urozmaicić ćwiczenia, zmotywować uczestników do aktywności, zaciekawić. Ćwiczenia zawarte w kartach skoncentrowane są na pracy dłoni oraz palców, by maksymalnie usprawniać grafomotorykę. Proponowane karty dydaktyczno-terapeutyczne oraz opisane aktywności przy ich wykorzystaniu mają wspomagać rozwijanie umiejętności związanych z grafomotoryką, samoobsługą, ogólną sprawnością rąk i dłoni oraz koordynacją wzrokowo-ruchową (oko-ręka) jak również koordynacją bliteralną i praksją w ramach prowadzonych zajęć z terapii ręki i/lub Sensografomotoryki Łącznie ponad 200 kart gotowych do użycia, pogrupowanych w 7 zestawów: - Gra planszowa typu węże i drabiny – zawiera 24 karty ćwiczeń - Gra w gesty – zawiera 40 karty ćwiczeń - Karty czynności – zawiera 20 kart ćwiczeń - Karty ćwiczeń dłoni i palców – zawiera 28 kart ćwiczeń (ponadto jest w 2 wersjach kolorystycznych, w 2 formatach, w wersji dziecięcej i młodzieżowej, co łącznie daje 168 kart) - Karty malowania palcami – zawiera 32 karty ćwiczeń - Kostki gestów – zestaw zawiera 6 kostek po 6 ćwiczeń na każdej – łącznie 36 ćwiczeń - Karty rozwijające koordynację oko-ręka, koordynację bliateralną oraz ruchy naprzemiennie – zawiera 24 karty ćwiczeń. Część kart zaprojektowana z myślą o osobach o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. osoby ze spektrum autyzmu) - karty czarno-białe. PROGRAM SZKOLENIA Wg programów Terapii ręki i Sensografomotoryki (załącznik) W razie pytań prosimy o kontakt: 663 368 364 INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI. Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 800.00 zł |
Tytuł szkolenia: | Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie i przedszkolu. (stacjonarne) |
Data: | 2025-11-26 godz. 15:30-19:30 |
Rodzaj szkolenia: | kurs |
Miejsce szkolenia: | Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32 |
Opis szkolenia: | Zainteresowani Nauczyciele TERMINY SPOTKAŃ: 26.11.2025 godz. 15:30-19:30 03.12.2025 godz. 15:30-19:30 10.12.2025 godz. 15:30-19:30 Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl |
Cena: | 550.00 zł |