Szkolenia

Tytuł szkolenia:
Podstawy strzelectwa sportowego. (stacjonarne)
Data:Termin zostanie podany po zebraniu grupy.
Rodzaj szkolenia:szkolenie
Miejsce szkolenia:
Opis szkolenia:


Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:80.00 zł


Kursy

Tytuł szkolenia:
Certyfikowany Kurs Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych Dzieci: Profilaktyka zachowań agresywnych i problemowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje (stacjonarne)
Data:Termin zostanie podany po zebraniu grupy.
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
ADRESACI: WSZYSCY ZAINTERESOWANI NAUCZYCIELE.

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364

OPIS SZKOLENIA:

Warsztaty stacjonarne w ustalonym terminie w wymiarze 20 godzin dydaktycznych

- Przekazanie materiałów uczestnikom w formie elektronicznej
- Dostęp do kursu na platformie e-learningowej Centrum Sens w formie nagrań, kurs będzie dostępny dla
uczestników przez 365 dni (rok)
- Dostęp do dodatkowych materiałów Teczka Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych
- Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji
nieograniczona, konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku)
- Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i
przygotowuje do opracowywania i wdrażania:
- programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych
społecznie,
- planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci
padających ofiarą ich zachowania
- rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki

PROGRAM SZKOLENIA

- Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe

- teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu
- praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych
- Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych

- Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka

- poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż. odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań

- Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne

- poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci
- odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań
- poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa)
- Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica.

- Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci

- przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka
- co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa.
- "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko/nastolatka w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ
- dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone
- spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy
Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci.

- Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka"

- założenia obserwacji zachowania
- praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych
- jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje
- zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe

- Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych

- czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi
- standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa
- jak działa dobra profilaktyka
- przykłady działań profilaktycznych
- Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań
- standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami

- Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów

- jak stworzyć system zasad
- system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi
- przykłady konsekwencji
- powiązanie konsekwencji z zasadami
- jak stworzyć system konsekwencji w placówce
- przykładowe przywileje
- budowanie systemu motywacyjnego
- jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania,wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji.

- Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji

- zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe
-sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania
- omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania
- Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
- Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne.
- Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów

- Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań.
- Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków
- przykłady z życia wzięte
- w jaki sposób planować zmianę w czasie
- omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków

Każdy uczestnik otrzymuje bogate materiały teoretyczne, warsztatowe oraz szereg "gotowcy", m.in. :
1. Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
2. Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia
3. Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera,
4. Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów,
5. Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe
Ponadto:
Możliwość uzyskania superwizji i wsparcia
- Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku
- Możliwość korzystania z konsultacji online w formie videokonferencji (ilość konsultacji nieograniczona konsultacje organizowane są cyklicznie, kilka razy w roku)

Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:750.00 zł


Tytuł szkolenia:
Kurs kwalifikacyjny: Zarządzanie Oświatą (stacjonarne)
Data:2025-09-26
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
MODM BCE zaprasza do uczestnictwa w 210-godzinnym Kursie kwalifikacyjnym "Zarządzanie Oświatą, przeznaczonym dla nauczycieli zainteresowanych nabyciem wiedzy i umiejętności niezbędnych do zarządzania szkołą.

Warunkiem uczestnictwa w kursie jest posiadanie uprawnień pedagogicznych.

Kurs trwa 9 miesięcy (210 godzin). Zjazdy odbywają się co drugi tydzień. Zajęcia prowadzone są w piątki (od 16:30) i soboty (cały dzień).

Dokładny termin kursu zostanie podany, po zebraniu się pełnej grupy

Koszt: 1800 zł (płatne w ratach).

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.


Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:1800.00 zł


Tytuł szkolenia:
Przyjaciele Zippiego - szkolenie dla przyszłych realizatorów programu (stacjonarne)
Data:2025-10-03 godz. piątek godz. 17.00-20.00 sobota godz. 8.00-14.00
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.


Opis Programu: międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego pod nazwą Przyjaciele Zippiego, ma na celu rozwijanie umiejętności psychospołecznych dzieci w wieku 5-9 lat, wzmacnianie odporności i uczenie radzenia sobie z trudnościami i ze stresem. Na Program składa się: udział Realizatora w szkoleniu dla Realizatorów oraz Materiały.

Program został opracowany przez Partnership for Children (fundację charytatywną z siedzibą w Wielkiej Brytanii), będącą właścicielem Programu. W Polsce prawa autorskie do programu przysługują Centrum Pozytywnej Edukacji na podstawie Licencji.

Kurs 12-godzinny.

Szkolenie stacjonarne w siedzibie MODM BCE ul. Ciepła 32.

Terminy spotkań:
03.10.2025 piątek godz.17:00-20:00
04.10.2025 sobota godz. 8:00-14:00


Zestaw materiałów do realizacji zajęć w Programie obejmuje segregator z wpiętymi następującymi wydrukowanymi materiałami:
-zeszyty tematyczne – 6 sztuk,
-wskazówki dla nauczyciela – 1 sztuka,
-ćwiczenia Domowe – 1 zestaw,
-arkusze ćwiczeń – 30 sztuk,
-ilustracje – 42 sztuki.
- Wydrukowane materiały dla dzieci – 30 kompletów po 3 elementy każdego rodzaju (wizytówka, dyplom, harmonijka),
- Wydrukowane Plakaty – 3 sztuki,
- Materiały w wersji elektronicznej.

Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) – rekomendacje z dnia 13.12.2023 r. do 13.12.2028 r.

Adresaci: nauczyciele przedszkoli oraz klas I-III, pedagodzy i psychologowie szkolni.


Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:700.00 zł


Tytuł szkolenia:
Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej - szkolenie dla przyszłych realizatorów programu (stacjonarne)
Data:2025-10-17 godz. piątek 17:00-20:00, sobota 8:00-15:30
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
Program profilaktyki uniwersalnej pod nazwą Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej ma na celu rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku 8-12 lat, kształtowanie postaw optymizmu, życzliwości i współpracy oraz pozytywnego nastawienia do świata. Na Program składa się udział Realizatora w szkoleniu dla Realizatorów oraz Materiały.

Prawa autorskie: Program został opracowany przez Sylwię Wierzchowską i Elżbietę Nerwińską. Właścicielem Programu jest Centrum Pozytywnej Edukacji.

Szkolenie dla Realizatorów:

14 godzin dydaktycznych, w trakcie dwóch lub trzech spotkań.

Materiały: zestaw materiałów do realizacji zajęć w Programie obejmuje:

- teczkę z zestawem scenariuszy do prowadzenia zajęć dla nauczyciela,
-plakat informujący o realizacji programu – 1 sztuka,
- materiały szkoleniowe – 1 komplet zawierający 10 elementów,
-materiały w wersji elektronicznej.


- Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE). Wpis na listę z dnia 07.05.2024r. obowiązuje do 07.05.2029 r.


Terminy spotkań:
(piątek) 17.10.2025 godz. 17.00-20.00
(sobota) 18.10.2025 godz. 8.00-15.30

Koszt: 700 zł (materiały o wartości 400 zł w cenie kursu

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364

Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:700.00 zł


Tytuł szkolenia:
Kurs nadający uprawnienia Certyfikowanego Trenera Umiejętności Społecznych (TUS) – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych (stacjonarne)
Data:2025-10-18 godz. sobota - godz. 8:30-17:30, niedziela - godz. 8:00-15:00
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
Kurs 30-godzinn
Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera Umiejętności Społecznych przygotowuje do:
- tworzenia programów zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych
- prowadzenia Treningów Umiejętności Społecznych w formie indywidualnej oraz grupowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, w tym: z zaburzeniami oraz niepełnosprawnościami

Każdy uczestnik otrzymuje

GRATISY
• 12 gotowych do użycia konspektów
• 10 Algorytmów umiejętności
• 10 kart wyzwań
• ponad 70 kolorowych kart dydaktyczno-terapeutycznych dot. granic, przekraczania reguł, nawiązywania relacji i okazywania życzliwości
• 28 kart zasad
• 4 gry planszowe
• 4 rodzaje barometrów nastroju
• Quiz
• Konteksty sytuacyjne


Kurs odbywa się w systemie blended learning:
- Część teoretyczna w liczbie 10 godzin dydaktycznych odbywa się w formie distance learning
Przed częścią praktyczną uczestnik otrzymuje pocztą mailową komplet materiałów szkoleniowych do zapoznania się.
Treść przekazanych materiałów jest bazą teoretyczną dla części warsztatowej
Część praktyczna w liczbie 20 godzin dydaktycznych odbywa się w formie warsztatów i treningów stacjonarnych, zakończonych egzaminem teoretycznym i praktycznym oraz certyfikacją.

Termin szkolenia:
18.10.2025 (sobota) - godz. 8:30-17:30
19.10.2025 (niedziela) - godz. 8:00-15:00

Cena: 850 zł
W razie pytań prosimy o kontakt: 663 368 364

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.


Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:850.00 zł


Tytuł szkolenia:
Iskra Odporności (stacjonarne)
Data:2025-10-24 godz. piątek 17:00-20:00, sobota 8:00-14:00
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

ISKRA Odporności - to program z zakresu profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia psychicznego przeznaczony do realizacji z uczniami w wieku 11-15 lat (w ostatnich klasach szkoły podstawowej lub w szkołach ponadpodstawowych). Program ma na celu rozwijanie rezyliencji - odporności psychicznej, rozumianej jako umiejętność kontrolowania sposobu reagowania w sytuacjach trudnych, radzenia sobie ze stresem i niepowodzeniami oraz powrotu do równowagi.

Prawa autorskie: Program został opracowany przez Partnership for Children (fundację charytatywną z siedzibą w Wielkiej Brytanii), będącą właścicielem Programu. W Polsce prawa autorskie do programu przysługują Centrum Pozytywnej Edukacji na podstawie Licencji.

Szkolenie dla Realizatorów: 12 godzin dydaktycznych, w trakcie dwóch lub trzech spotkań.

Materiały:
- Zestaw materiałów do realizacji programu obejmuje teczkę z następującymi materiałami
drukowanymi:
-podręcznik dla nauczyciela ze scenariuszami spotkań
- Workbook – zeszyt ćwiczeń dla ucznia zawierający karty pracy do zajęć. Workbooki można samodzielnie wydrukować lub skserować dla każdego ucznia, bądź też zakupić wydrukowane Workbooki w cenie po 15,00 zł za sztukę Materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia
-Materiały udostępniane w wersji elektronicznej


Rekomendacje: Program znajduje się na liście programów profilaktyki i promocji zdrowia psychicznego rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU), Instytut Psychiatrii i Neurologii (IPiN), Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE). Wpis na listę z dnia 07.05.2024r. obowiązuje do 07.05.2029 r.


Terminy spotkań:
24.10.2025 godz.17:00-20:00 (piątek)
25.10.2025 godz.08:00-14:00 (sobota)

Adresaci: zainteresowani nauczyciele
Cena: 700.00 zł

KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU 663-368-364





Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:700.00 zł


Tytuł szkolenia:
Wspomaganie rozwoju małego dziecka z zaburzeniami w rozwoju (stacjonarne)
Data:2025-11-15
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
Nauczyciele przedszkoli, opiekunowie żłobków.
Kurs przygotowuje nauczycieli i opiekunów do pracy z małymi dziećmi wymagającymi wsparcia rozwojowego.
Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, diagnozy funkcjonowania dziecka, metod stymulacji rozwoju oraz współpracy z rodziną i instytucjami wspierającymi.
Szkolenie łączy teorię z praktyką i pozwala rozwijać umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju.
Planowane terminy: 15-16.11.2025, 29-30.11.2025

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY.

Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:400.00 zł


Tytuł szkolenia:
NEURODYDAKTYKA - Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć efektywnie i z sukcesem . (stacjonarne)
Data:2025-11-22 godz. 9:00-16:15
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
Adresaci : Zainteresowani nauczyciele

Czego możemy dowiedzieć się na szkoleniu?

• Dlaczego mózg to tak fascynujący organ
• Jak uczy się mózg i jakimi zasadami się kieruje
• Czym jest uczenie się i co warunkuje i blokuje skuteczny proces uczenia się
• Co powinniśmy wiedzieć na temat pamięci
• Jak pracować, by uczniowie zapamiętywali materiał
• Dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć i jak to zmienić
• Jak stać się nauczycielem, od którego uczniowie chcą się uczyć
• Dlaczego ważne jest by uczyć w sposób przyjazny mózgowi a nie transmisyjny i jak mieć w tym procesie rodziców po swojej stronie.


Opis praktycznego szkolenia 2 dniowego z neurodydaktyki – 8 modułów (każdy 90 min) : Jak uczy się mózg, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć by uczyć efektywnie i z sukcesem.
Szkolenie ma formę warsztatową, każdy moduł wymaga aktywności uczestników i jest oparty o pracę w zespołach. Rodzaj wybranych aktywności jest celowy – można je potem zastosować w klasie. Maksymalna ilość uczestników jednocześnie biorących udział w szkoleniu to 20 osob z uwagi na warsztatowość szkolenia – aranżacja przestrzeni szkoleniowej wymaga stworzenia warunków do pracy w 4 grupach.
Niektóre aktywności to rutyny krytycznego myślenia zachęcające do rozwoju współpracy z Instytutem Krytycznego Myślenia – NODN.


Moduł 1 – Poznaj swój mózg. Podstawowe informacje o mózgu, jego potrzebach, wyjątkowości, ewolucyjnych związkach z przeszłością i jej wpływem na nasze dzisiejsze zachowania. Analiza kluczowych części mózgu i ich roli w procesie przyswajania wiedzy.

Moduł 2 – Jak się uczymy. Czym jest przyrost wiedzy i jak go zapewnić w kontekście wyników badań neurobiologicznych. Jak powstają połączenia nerwowe, co warunkuje ich tworzenie się (a tym samym proces uczenia się) i jak wspomóc ten proces w klasie.

Moduł 3 – Tajniki pamięci. Na czym polega proces zapamiętywania informacji i jak usprawnić jego poszczególne etapy w klasie. Kiedy najlepiej zapamiętujemy? Co blokuje ten proces i dlaczego?

Moduł 4: - Mózg w klasie. Typowe problemy w klasie i ich źródła. Rola uwagi, emocji, ekspozycji na stres, snu, temperamentu, stosunek do błędów, neurony lustrzane. Fakty i mity dotyczące mózgu.

Moduł 5 – Zmęcz mózg ucznia, a nie swój. Rola głębokiego przetwarzania w teorii i praktyce. Jakie aktywności mają sens i dlaczego. Jak wspierać proces uczenia się tak, by przyrost wiedzy był trwały.

Moduł 6 – Mindset Blues – czyli dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć i jak to zmienić. Nastawienie na trwałość i na rozwój – kluczowe cechy i praktyczne przesłania. Rola języka, którego używamy w stosunku do uczniów.

Moduł 7 – Dlaczego neurodydaktyka? Kluczowe różnice między modelem transmisyjnym a przyjaznym mózgowi, implikacje dla pracy nauczyciela i ucznia.

Moduł 8 – A co na to rodzice? Analiza potrzeb i wartości rodziców popierających model transmisyjny i przyjazny mózgowi. Kim jest współczesny uczeń, nauczyciel i rodzic? Podsumowanie szkolenia.

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.

KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU:663-368-364




Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:850.00 zł


Tytuł szkolenia:
Terapia ręki- odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne, kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży - Sensografomotoryka - Grafomotoryka Sensoryczna-jak wspomagać rozwój sprawności manualnej (stacjonarne)
Data:2025-11-22 godz. sobota 8:30-17:30, niedziela 8:00-15:00
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
Uczestnicy: Zainteresowani nauczyciele

1 weekend 2 kursy 2 certyfikaty

TEMAT:Terapia ręki i Sensografomotoryka.

W ramach 1 weekendu uczestnicy korzystają z 2 kursów łącznie 75 godzin dydaktycznych

Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania
dzieci i młodzieży© (40 godzin dydaktycznych)

Sensografomotoryka© – Grafomotoryka sensoryczna - jak wspomagać rozwój sprawności manualnej oraz
grafomotoryki z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych (35 godzin dydaktycznych)

Każdy z uczestników
otrzymuje:

Certyfikat
- Terapeuty ręki dzieci i młodzieży
- Trenera Sensografomotoryki

Wraz z certyfikatami ukończenia każdego z kursów ( każdy z kursów na oddzielnym dyplomie)
Bogate materiały merytoryczne oraz praktyczne, min:

- Kompendium wiedzy
- Konspekty zajęć
- Plany pracy z grupą
- Zbiory ćwiczeń
- Przepisy na masy plastyczne
- Innowację pedagogiczną z zakresu Sensografomotoryki
Dostęp do kursów na platformie e-learningowej centrumsens.myvod.io (dostęp na rok)
- Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© (40 godzin dydaktycznych)

- Sensografomotoryka – Grafomotoryka sensoryczna - jak wspomagać rozwój sprawności manualnej oraz grafomotoryki z wykorzystywaniem elementów sensorycznych i plastycznych© (35 godzin
dydaktycznych)
Dostęp do zamkniętej grupy eksperckiej (grupa służy wymianie doświadczeń, udzielaniu wsparcia)
Możliwość korzystania z konsultacji w formie videokonferencji po ukończonych kursach

Gratisy:
- Autorskie karty powitań
- Autorskie karty ćwiczeń ruchowych na 4 pory roku
- Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne „Łapki-aktywacja” – przeznaczone do terapii ręki oraz Sensografomotyki
Ich celem jest urozmaicić ćwiczenia, zmotywować uczestników do aktywności, zaciekawić.
Ćwiczenia zawarte w kartach skoncentrowane są na pracy dłoni oraz palców, by maksymalnie usprawniać grafomotorykę.
Proponowane karty dydaktyczno-terapeutyczne oraz opisane aktywności przy ich wykorzystaniu mają wspomagać rozwijanie umiejętności związanych z grafomotoryką, samoobsługą, ogólną sprawnością rąk i dłoni oraz koordynacją wzrokowo-ruchową (oko-ręka) jak również koordynacją bliteralną i praksją w ramach prowadzonych zajęć z terapii ręki i/lub Sensografomotoryki
Łącznie ponad 200 kart gotowych do użycia, pogrupowanych w 7 zestawów:
- Gra planszowa typu węże i drabiny – zawiera 24 karty ćwiczeń
- Gra w gesty – zawiera 40 karty ćwiczeń
- Karty czynności – zawiera 20 kart ćwiczeń
- Karty ćwiczeń dłoni i palców – zawiera 28 kart ćwiczeń (ponadto jest w 2 wersjach kolorystycznych, w
2 formatach, w wersji dziecięcej i młodzieżowej, co łącznie daje 168 kart)
- Karty malowania palcami – zawiera 32 karty ćwiczeń
- Kostki gestów – zestaw zawiera 6 kostek po 6 ćwiczeń na każdej – łącznie 36 ćwiczeń
- Karty rozwijające koordynację oko-ręka, koordynację bliateralną oraz ruchy naprzemiennie – zawiera
24 karty ćwiczeń.
Część kart zaprojektowana z myślą o osobach o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. osoby ze spektrum autyzmu) - karty czarno-białe.
PROGRAM
SZKOLENIA
Wg programów Terapii ręki i Sensografomotoryki (załącznik)

W razie pytań prosimy o kontakt: 663 368 364

INFORMACJA O PŁATNOŚCI POJAWI SIĘ PO ZEBRANIU SIĘ GRUPY. PROSIMY NIE WPŁACAĆ PIENIĘDZY PRZED OTRZYMANIEM INFORMACJI.




Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:800.00 zł


Tytuł szkolenia:
Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie i przedszkolu. (stacjonarne)
Data:2025-11-26 godz. 15:30-19:30
Rodzaj szkolenia:kurs
Miejsce szkolenia:Białostockie Centrum Edukacji ul. Ciepła 32
Opis szkolenia:
Zainteresowani Nauczyciele

TERMINY SPOTKAŃ:
26.11.2025 godz. 15:30-19:30
03.12.2025 godz. 15:30-19:30
10.12.2025 godz. 15:30-19:30

Zapisy na Internetowej Platformie Obsługi https://ipo.modm.edu.pl
Cena:550.00 zł